ویژگی های بهترین تولید محتوا برای موتورهای جستجو

ویژگی های بهترین تولید محتوا برای موتورهای جستجو

تولید محتوا برای وبلاگ، وبسایت و شبکه های اجتماعی، قوانین نوشته و نانوشته بسیاری دارد و شامل محتوای متنی، عکس و ویدیو یا محتوای تصویری می شود. زمانیکه یک کاربر کلمه یا جمله ای را در موتور سرچ تایپ می کند، عنکبوت های گوگل سرچ خود را در بین صفحات وبسایت ها و شبکه های اجتماعی شروع کرده و هوشمندانه بهترین محتوا را جمع آوری کرده و به کاربر نمایش می دهند.

این انتخاب با توجه به معیار الگوریتم های گوگل صورت گرفته و موتور سرچ، صفحاتی را که به استاندارهای این الگوریتم ها نزدیک است، برگزیده و به کاربر نشان می دهد. اما بهترین محتوا برای اینستاگرام، فیسبوک و وبسایت چیست و چه ویژگی های منجر می شود تا این صفحات توسط موتور سرچ انتخاب شده و در رتبه های برتر قرار بگیرند؟

کیفیت محتوا

بی شک باکیفیت بودن باید از ویژگی های اصلی یک محتوای خوب باشد. وگرنه گوگل مطلب را بی کیفیت و ضعیف تلقی کرده و صفحه پنالتی شده و برای همیشه از موتور سرچ کنار گذاشته می شود.

در نتیجه ضروری است که ما ویژگی های بهترین محتوا را دانسته و با دانش و تخصص کافی متن خوب تهیه کنیم. اما درنظر داشته باشید که موتور سرچ آنقدر باهوش است که تشخیص می دهد آیا شما صرفا برای جلب رضایتمندی موتور سرچ محتوا آماده کرده اید و چیدمان و نگارش متن شما google friendly است یا مطالب و ویدیوهای پیج تان برای رفع نیازهای مخاطب تهیه شده و user friendly می باشد.
کاربر پسند بودن و با کیفیت بودن محتوای متنی و تصویری از اصلی ترین ویژگی های آنها بشمار می روند.

بهرحال عنکبوت ها آنقدر باهوش هستند که عکس ها و ویدیوهای با کیفیت و کاربردی را شناسایی کرده و همراه مقالات خوب، بالا می آورند.

استفاده درست از کلمات کلیدی

همانطور که اشاره کردیم، موتور سرچ بیشترین برای پیدا کردن خواسته کاربر کلمات کلیدی را سرچ می کند. به همین دلیل بسیاری از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و لینکدین در بخش به اشتراک گذاشتن تصویر گزینه نوشتن آلت alt و توضیح متن را قرار داده اند. در نتیجه این کلمات نه تنها کلیدی بلکه جادویی هستند و ما بعنوان نویسنده محتوا و یا صاحب سایت و صفحات اجتماعی باید استفاده درست از آنها را دانسته تا از این شعبده جا نمانیم.

جذاب و کاربردی بودن محتوا

اینکه محتوا تا چه مقدار اطلاعات مورد نیاز کاربر را به او داده و تا چه حد جذاب بوده که کاربر را در صفحه نگه داشته است یکی از معیارهای الگوریتم های گوگل برای رتبه دادن به صفحه بشمار می رود.

در نتیجه مدت زمانی را که مخاطب در صفحه شما می ماند و اطلاعات مورد نیازش را بدست می آورد، از معیارهای اصلی بشمار رفته و حتی بازگشت کاربر به پیج شما برای رفع نیازهای بعدی نیز بسیار حائز اهمیت است که در مقالات قوانین سئو به آن پرداخته ایم. در نتیجه شما بعنوان یک تولید کننده، بازاریاب یا استراتژیست محتوا و یا بعنوان یک سئو کار باید تمام تلاشتان را بکنید تا محتوایی جذاب و کاربردی تهیه کرده و مخاطب را برای مدت زمان بیشتری در پیج خود نگه دارید.

کپی نبودن

از دیگر مواردی که خط قرمز این الگوریتم ها بشمار می رود، کپی بودن محتوا است که بشدت رنک و رتبه صفحات شما را پایین آورده و در معرض پنالت یا کنارگذاشته شدن قرار می دهد. به همین دلیل صاحبان کسب و کار و بازاریابان شبکه های اجتماعی همواره دنبال محتوا نویس هایی می گردند که محتوای ارگانیک بدون کپی تهیه کرده و در پیج آنها قرار دهد. یادتان باشد که بی توجهی به خط قرمزهای الگوریتم گوگل می تواند صدمات جدی به کسب و کار شما وارد کند. پس به طور جدی از کپی کردن مقاله و متن و به اشتراک گذاشتن عکس هایی که زیاد درصفحات مجازی به اشتراک گذاشته می شوند بپرهیزید و مطالب خودتان را که صاحب امضای کسب و کار خود شما است، تهیه کرده و با مخاطبین تان به اشتراک بگذارید.

کوتاه نبودن

در ارتباط با محتوای متنی و مقاله توجه داشته باشید که این مقاله ها نباید کمتر از 300 کلمه باشد و بهتر است بالای 1000 کلمه باشند. در واقع یکی از معیارهای جدید الگوریتم گوگل تعداد کلمات و طول مقاله است. بنوعی بلند بودن مقاله یکی از عواملی است که نشان می دهد، مقاله درمورد موضوع اطلاعات مورد نیاز را به کاربر می دهد و نیاز او را مرتفع می سازد. در نتیجه از نگارش مقاله های 500 کلمه در وبسایت تان پرهیز کنید و مقاله های با اطلاعات بیشتر و دقیق تر درمورد موضوع تان بنویسید.

تولید محتوای ارگانیک

برای تولید یک محتوای ارگانیک، نویسنده ها عموما به سایت های مرجع مراجعه می کنند. بهتر است برای تحقیق به سایت های مرجع اصلی مراجعه کرده و مطالب را به زبان انگلیسی مطالعه نمایید. اگر زبان دیگری بلدید و مقاله به آن زبان نوشته شده، شما این مزیت را دارید تا متن را به همان زبان اصلی که نوشته شده بخوانید. اگر هم زبان انگلیسی تان چندان خوب نیست، مایوس نشوید! شما می توانید یک نرم افزار ترجمه صفحه دانلود کرده و صفحه مورد نظرتان را توسط آن، به زبان فارسی برگردانید. بعد از کامل کردن تحقیقاتتان، سعی کنید از یافته ها و دانسته های خودتان مقاله جدیدی نوشته و متن خودتان را بنویسید.
هر چند نویسندگان مقاله باید با زبان انگلیسی آشنا باشند. اما مهم تر از آن انجام دادن یک تحقیق خوب و کامل است تا بتوانیم متن جامعی نوشته و امضای خود یا سایت مورد نظر را در مقاله به جا بگذاریم. دلیل مطالعه سایت های زبان اصلی، گیر نیافتادن در لوپ مقاله های بیشمار فارسی در سایت های مشابه است که خیلی هایشان از روی یکدیگر نوشته شده و به نوعی یک پارافریز یا بازنویسی از روی دست هم هستند و ممکن است حتی شما را در دام نرم افزار های پلجریزم یا کپی یاب بیاندازد و رنکینگ صفحه شما را خراب کند. به همین دلیل یکی از شرط های بسیاری از شرکت ها برای استخدام نویسنده، آشنایی به زبان انگلیسی با توانایی نوشتن یک مقاله ارگانیک است تا بتوانند متن های مختص خودشان را داشته و با سایت های رقبا متفاوت باشند.

مقالات مرتبط

فریلنسینگ، همکاری پر سود !

فریلنسینگ یک انتخاب شغلی به طور فزاینده‌ای محبوب برای افرادی است که خواهان انعطاف‌پذیری، استقلال و کنترل بیشتر بر ساعات کاری خود هستند. بااین‌حال، شروع به‌عنوان یک فریلنسر ممکن است دشوار باشد. برای ایجاد پایگاه مشتری و کسب درآمد از کار خود به‌عنوان یک فریلنسر، به مشتریان و تجربه نیاز دارید. اما چگونه می‌توانید آن مشتریان را به دست آورید و آن تجربه را ایجاد کنید؟ ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه!

ایجاد کانال یوتیوب بدون چهره

اگر می خواهید یک کانال YouTube بدون چهره راه اندازی کنید، ابتدا باید چند کار را انجام دهید. من در این مقاله شما را از طریق این مراحل راهنمایی می کنم تا بتوانید کانال خود را در سریع ترین زمان ممکن راه اندازی کنید.

ضرورت تولید محتوای ویدیویی برای وبسایت و سوشال مدیا

این مقاله می پردازد به اینکه چگونه استفاده از ویدیوها در سایت وردپرس شما می تواند رتبه و رنک سایت شما را تا 50 درصد افزایش دهد. همچنین به بررسی ابزارهای لازم برای تولید محتوای ویدیویی و نحوه استفاده از آنها در وبسایت وردپرسی خود می پردازیم.

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرایمینو لطفا برای تعامل بیشتر و دریافت اعلان های برنامه این گزینه را تایید کنید .
رد کردن
اجازه دادن به اعلان ها